/ Jak prawidłowo napisać program z użyciem instrukcji warunkowej?/

Wprowadzenie

Składnia warunku if

Tutaj mamy przedstawony schemat prawidłowej instrukcji warunkowej if i else.
Warunek logiczny rozumiemy, jako decyzję, którą komputer ma za nas podjąć.
Określić, czy coś jest prawdziwe, czy fałszywe lub czy po prostu spełnia warunek.
Klamerki wstawione są opcjonalnie -
wpływają na estetykę i czytelność programu, z nimi prościej jest nim operować.
Używamy ich również, gdy mamy dla programu więcej niż jedną instrukcję przy spełnionym warunku.
Pierwsza instrukcja, która wystąpi po nawiasie zamykającym wyrażenie logiczne będzie tą, która wykona się jeśli warunek będzie spełniony.
Jeśli warunek nie będzie spełniony instrukcja ta zostanie przeskoczona.
Else używamy jako alternatywy, rozumiemy to jako "jeśli", lub "inaczej".
Oznacza, to, że gdyby warunek nie został spełniony program ma wykonać to i to.
Nie zawsze potrzebujemy go umieszczać, ponieważ nie zawsze jest nam to potrzebne.
Instrukcja warunkowa zostanie wykonana wtedy, gdy wartość wyrażenia logicznego,
umieszczonego w nawiasach zaokrąglonych jest prawdziwa. Wartość wyrażenia logicznego jest prawdziwa wtedy, gdy jest ona różna od zera.

Wideo instruktażowe

Strony pomocnicze